Hľadáme rovnakých nadšencov ako sme my!
Výskumné a vývojové centrum v Prahe sa zaoberá vývojom senzorov, softvéru a systémov pre autonómne autá, klimatizačných systémov a ovládacích panelov v interiéri. Naši inžinieri vytvárajú technológie, ktoré podporujú mobilitu a zároveň dokážu rešpektovať životné prostredie. V súčasnosti sme zapojení do viac ako 100 spoločných vývojových projektov s našimi sesterskými pobočkami vo Francúzsku, Nemecku, Írsku, Japonsku alebo Južnej Kórei. V celosvetovom meradle sme hlavným centrom pre testovanie a systémovú validáciu všetkých asistenčných a autonómnych systémov pre celú skupinu Valeo. Súčasťou R&D centra je aj testovací areál v Miloviciach, ktorý neustále rozširujeme, a flotila desiatok testovacích áut, ktoré môžete stretnúť nielen na polygóne, ale aj v bežnej prevádzke.
Technológie, na ktorých pracujeme
Laserový snímač Valeo ScaLa je špičkou súčasného vývoja autonómnych áut. Ide o prvý sériovo vyrábaný laserový senzor, ktorý sa používa v sériových autách. Laser dokáže až na vzdialenosť 150 metrov detegovať prekážky na ceste a rozpoznať ich podľa tvaru. Používa sa hlavne pre funkciu núdzového brzdenia, adaptívneho tempomatu alebo asistenciu jazdy zúženými úsekmi cesty alebo diaľnice. Vďaka tomuto senzoru sa niektoré automobilky môžu pochváliť autonómnou jazdou úrovne 3.
Radarové systémy sú z technológií patriacich pod asistenčné systémy najstaršie. Radary sa v autách najčastejšie používajú na adaptívny tempomat, sledovania mŕtveho uhla a núdzové brzdenie. Často sú prepojené s ďalšou technológiou, napríklad kamerou, aby boli ešte spoľahlivejšie. Dajú sa na nich ale nájsť aj nové funkcie, ako asistent cúvania z radu zaparkovaných áut alebo predpovedanie nárazu zozadu s prípravou auta a pasažierov utiahnutím pásov, narovnaním sedačiek alebo prípravou airbagov.
Predná detekčná kamera je umiestnená za predným sklom vozidla. Jej úlohou je sledovať všetky objekty pred autom a rozpoznávať ich. Ide o dopravné značky, chodcov, cyklistov, ďalšie vozidlá alebo zver. Môže na nej byť nadviazaná funkcia núdzového brzdenia, zobrazovania dopravného značenia na palubnej doske alebo ovplyvňovania riadenia podľa dopravného značenia.
Do oddelenia kamerových systémov (Driving Vision Systems) patria technológie, ktoré spoliehajú na kamery typu rybie oko. Stále sa posúva vo vývoji a prichádza s ďalšími využitiami a vylepšenými obrazmi. Medzi ich technológie patria napríklad náhrady spätných zrkadiel kamerami. Rozpoznávanie prekážok na ceste a zobrazenie panoramatického obrazu priestoru okolo auta je pár funkcií z ich širokého portfólia.
Oddelenie ultrazvukových systémov sa podieľa na rôznych typoch parkovacích asistentov: od jednoduchého „pípania“ až po samoparkovacie systémy. Spojuje sa tiež s inými oddeleniami, aby sa funkcie stále zdokonaľovali. Napríklad parkovanie medzi objektmi môže byť postavené iba na ultrazvukových senzoroch, pokiaľ ale potrebujeme parkovať „medzi čiary“, potom je potrebná kooperácia s kamerami. V súčasnosti vyvíja ďalšie funkcie, v ktorých sa ultrazvuky môžu použiť, napríklad kontrola otvárania dverí alebo sledovania mŕtveho uhla v menších rýchlostiach.
Technológia RLT senzora v sebe skrýva veľa funkcií, ktoré nie sú tak zjavné na prvý pohľad. Okrem spúšťania a nastavovania rýchlosti a intenzity stierania stieračov, pracujeme aj na regulácii svetlometov podľa vonkajších podmienok (tunel, garáž, noc), na riadení klimatizácie podľa intenzity dopadu slnečného svetla, aby sme zaistili komfort v kabíne. Na základe vlhkosti v kabíne spúšťame aj automatické odhmlievanie a dokážeme aj stmavovať a prisvetľovať head-up display podľa obrazu, ktorý je pred vodičom na ceste.
Oddelenie systémov a funkcií pracuje na vývoji nových používateľských a bezpečnostných funkcií, nezávislých na iba jednej technológii senzora a na tzv. fúzii senzorov.Každý senzor má svoje prednosti a limity. Pri zvyšujúcej sa autonómii áut je preto potrebné kombinovať viac typov senzorov, aby si vzájomne pomáhali a auto malo k dispozícii spoľahlivú dátovú mapu svojho okolia.
Toto oddelenie sa zaoberá vývojom, prototypovaním a testovaním ovládacích prvkov v aute, ako napríklad panely na ovládanie klimatizácie a infotainment systému, dotykové displeje alebo tlačidlá s kapacitným senzorom. Nanovo sa tiež podieľa na vývoji interiérových kamier, ktoré sú základom pre ovládanie infotainmentu pomocou gest alebo pre monitorovanie bdelosti vodiča.
Oddelenie termálnych systémov sa zaoberá vývojom klimatizačných jednotiek a kompresorov klimatizácie. S rozvojom hybridných a elektrických áut rastie aj zložitosť klimatizačného systému v snahe znížiť energetickú náročnosť a tým zvýšiť dojazd. Preto tu pracujeme na inovatívnych komponentoch, ako sú napríklad elektricky poháňaný kompresor klimatizácie, vysoko voltážne vykurovacie teleso (PTC) alebo klimatizačné jednotky s chladivom CO2. Od roku 2019 má toto oddelenie k dispozícii celkom nové testovacie laboratóriá vrátane unikátnej akustickej komory.
Všetko, čo môžete získať za vaše úsilie
Dovolenka
Môžete využiť 6 týždňov dovolenky
Priamo v Prahe
Naše R&D centrum je dobre dostupné priamo na metre Depo Hostivař
Pripoistenie
Po skončení skúšobnej doby prispievame na doplnkové dôchodkové sporenie vo výške 5 % z hrubej mzdy využiť 6 týždňov dovolenky
Pravidelné bonusy
Mesačné a polročné bonusy závislé od výsledkov tímu alebo firmy
Podpora mobility
Náhrada výdavkov na dochádzanie do práce, ubytovanie a sťahovanie
Relax a šport
Príspevok na voľnočasové aktivity v hodnote 4800 Kč za rok (šport, masáže, a pod.). Tento príspevok možno čiastočne použiť aj na dobitie karty MultiSport
Technické školenia
Prepracovaný systém technických a manažérskych školení
Vývoj od A do Z
Zažite all inclusive vývoj, od analýzy požiadaviek automobilky až k finálnemu testovaniu na testovacom polygóne
Medzinárodný kolektív
V R&D centre pracujú kolegyne a kolegovia z viac ako 30 rôznych krajín
Silno rastúca firma
Za 5 rokov sme zdvojnásobili hodnotu objednávok od našich zákazníkov
Tradícia
Sme na trhu už viac ako 90 rokov
Home office
Možnosť pracovať čiastočne z domova